Alla inlägg under juni 2010

Av Eva Gustavsson - 20 juni 2010 18:45

i 4 sköna veckor har vi framför oss nu   tyvärr kommer dom gå alldeles för fort. Vi har inte planerat så mycket , vi ska iaf åka till Lisseberg, det ska även bli en tur till Ullared med stopp på high chaparall . Sen hoppas vi på en massa sol så vi kan tillbringa en hel del på stranden.

 

med gott fika, mycket bad och en bra bok.


  


Av Eva Gustavsson - 12 juni 2010 17:10

i huvet idag, inte som om det skulle räcka så trampade jag på en spik barfota   det gjorde så in i h-vete ont. Men iaf så tog jag med flickorna till sjön fast att det blåste halv storm men jag kände att jag behövde komma ut. Vi metade lite fast vi fick ingen fisk men det är mysigt endå. Sen badade dom eller rättare sagt Tove badade och Nora blötte ner bena lite   . Min stolliga hund hon var inte klok hon badade och hade sina tokrejs. Öronen fladdrar och hon rejsar runt.


  

 Tove tyckte det var skönt fast att huden var helt knottrig och läpparna blå   

   


Hon är knappt still en sekund men jag hann med att ta denna iaf

   


Tove satte på mask på spöna så Nora och jag kunde bara sätta oss på berget och kasta ut    

   


 Älskar blåklint som är Östergötlands landskapsblomma

  


Dessa är så fräna som bommull har faktiskt ingen aning om vad dom heter

  


Dessa kommer det bli massor av   

  


Ser på fotbolls VM måste ju hålla lite på Argentina för min svågers skull, just nu leder dom mot Nigera iaf   

Av Eva Gustavsson - 3 juni 2010 16:10

Igår åkte jag till Sandviken och sen passade vi ner till Gävle för övernattning, P S och jag åt på tennstopet   . I morse så passa jag upp till Sandviken igen för att därifrån ta tåget ner till LP alltid mycket pendlare som ska till sina jobb, kaffeautomaten var ju som vanligt ur fuktion   så himla trist när den är det. Puckot jag hade med mej som bgr idag (är inte från oss), det började redan på morgonen när jag klev på tåget så undrade föraren om inte  vi skulle vara två, jo sa jag har ingen  aning var han är sa jag, så jag ringde ja då står han vid spår 2 och väntar   alla spår utom 4 stod det tåg på, så om man tänker till lite så måste ju vårt tåg komma in på det spåret som är ledigt. Vid varje stopp så när jag blåste i pipan så stod han kvar och gav aldrig avgång, jag fick alltid blåsa flera ggr   . Till slut vid arlanda så fatta han, jag vet inte om han aldrig har åkt x40 förut. Riktigt puckad var han iaf. När vi kom till Stockholm, så kom det ett sms där det stod att det var totaltstopp mellan Nyköping och Norrköping pga ett trasigt tåg, så vi blev omledda över katrineholm, så de som skulle till vagnhärad, nyköping och kolmården fick gå av i södertälje så fick dom åka buss därifrån. Jag ropade 3 ggr och när vi kommer till Norrköping så kommer det 2 st som inte hade gått av   herregud säger jag man blir aldrig förvånad längre över något, och när sen kom till Linköping var det en till som skulle till Nyköping fattar man inte eller vad är det ?????. Nog om min arbetsdag, vilket härligt väder vi har fått hoppas det håller sig till helgen är ledig då   . Nu när värmen kom så gick allt så fort. som ex syrenen blommar för fullt och sprider en så härlig doft, äppelblommorna blommar för fullt, hoppas på mycket äpplen.

  

  

Dom här korten tog jag för mindre än en vecka sen och då hade bara börjat slå ut men nu är det full blomm. Idag kom sonen till mej och sa att han hade fått VG på slutbetyget i engelska jag är så stolt över honom   Nu har snart gått ut första ring inte klokt alltså tycker inte det länge sen han satt i barnstolen   


Tjing !!!!  

Av Eva Gustavsson - 1 juni 2010 11:45

Vart tog maj vägen   herregud inte klokt vad tiden går. Jag har ju bloggat på blogtown tidigare ganska dåligt senaste året men tänkte jag skulle börja igen, ville starta på nytt, så jag har provat lite olika men föll för denna då de har så många smilys   . Och sen ett lättare sett att lägga in bilder. Idag är jag ledig, men det kommer hela tiden en massa sms om lediga turer, men jag orkar inte gneta är så trött jobbar så mycket endå så man tycker inte det är värt att förlora en ledig dag   . Jag har ju slagit mej också, först ramla jag på bangården bland spår och makadam med ryggsäck på ryggen och famnen full med tidningar slog i mitt knä   ont gjorde det blött var det i gräset med, bara att bita ihop och resa sig och knalla bort till mitt tåg. Dagen efter var jag i Gävle och utanför stationshuset trampande jag snett på en kant och föll som en kägla   hade tur att min lokis var med och hjälpte mej upp, uniformen som ska vara svart var grå av allt damm och grus. Jag slog i båda handflatorna och mitt knä igen   så nu är handflatorna och handlederna blå och mitt knä ännu mer blått. Dagen efter det ramlade jag i tåget när det krängde till i en växel , kände efter näe hade inte ont ngn mer stans än där jag redan hade ont så jag forsatte titta på biljetter då en resenär sa du blöder ju ja då hade jag skalat av skinn på ett finger och som det blödde   bara att plåstra om och jobba vidare. I morse trampade jag på ett häftstift satans så ont det gjorde då . Hoppas att det är slut på olyckorna nu   . Jag har iaf beställt två böcker till semestern   har börjat nerräkning faktiskt.

     


Tjing  

Ovido - Quiz & Flashcards