Alla inlägg under mars 2011

Av Eva Gustavsson - 22 mars 2011 08:01


Ledig från tågåkandet idag,


 


och den ska spenderas i tvättstugan , ska nog ta en sväng i centrum också. Så himla jobbigt när man inte har någon bil   , men det är nyttigt   . I fredags hade jag JTF som är Järntrafiks lagen, säkerhet å säkerhet vi har det varannat år en hel dag som avslutas med prov som man måste bli godkänd på. Man kunde ha 15 rätt jag hade 14 hade ett rent slarvfel och igentligen tyckte jag att jag inte skulle få fel på den men jag är super nöjd över min insatts   . Så nu kan jag jobba 2 år till. På eftermiddagen hängde jag med Ulrika och Viktoria till Birsta som är Sundsvalls mecka där finns allt alla butiker ligger där, jag skulle inte handla men hade endå en påse med mej därifrån, hittade mammas födelsedags present på IKEA sen handlade jag en tröja på HM. Kul var det   . Sen följde jag med Viktoria hem och vi satt och surrade sen gick vi på bio och såg



Den är jätte jätte bra den ska ni se   . Sen har helgen bestått av jobb å jobb, igår så åkte en frukostbricka i golvet i pentryt glas överallt   . Nu återstår det jobb några dagar på fredag jobbar jag ner till Stockholm och sen tar jag ett tåg HEM jippi är ledig till fredag nästa vecka helt underbart   . Måste ju åka tillbaks torsdag men endå långledig. Vår kära Tove fyller 15 år på söndag så då ska vi fira henne   . Just nu har hon praktik och är hos min underbara vän Sussie och LD stabels.

Nä nu ska jag äta lite frulle sen är det dax för tvättstugan igen tjng

Av Eva Gustavsson - 15 mars 2011 18:17

Ja det var länge sen jag skrev något   men det är som bortblåst i kolat när jag sätter mej framför datorn, och ska skriva blogg   . Vi har det fortfarande kämpigt med vår dotter, lite bättre har det blivit, men att gå till skolan är det lite si och så med. Hoppas att hon någon gång förstår att det är för hennes skull som vi är ( dumma i huvet, fattar noll, m.m.) hon har ett stort ordförråd.


Jag är utlånad till Sundsvall och det är tufft men har en underbar man    som roddar allt hemma. Jag har varit här sen januari och ska vara här april ut. Det är jätte kul att jobba på andra stationer dels att se hur dom har det och sen träffar man ju så härliga kollegor, dom är helt underbara här uppe. Och så jobbar vi på x2000 här är inga regionaltåg, så det är faktiskt jätte kul att jobba med ett annat koncept. Här är det massor av snö, så här har man inga vårkänslor än, men det kommer väl hit med vartefter   

Ska väl ta och komma igång med bloggen igen   det är ju lite av en dagbok.





Ovido - Quiz & Flashcards