Alla inlägg under maj 2011

Av Eva Gustavsson - 9 maj 2011 09:33

Efter 4 månaders jobb i Sundsvall, det har både varit jobbigt och fruktansvärt kul  . Maj började ju inte så himla bra, värsta vädret liksom, snöstorm, hagel, blåst och regn som löste av varandra. Man trodde istiden hade kommit typ. Mina stackars löjtnatshjärta frös, det blir inga körsbär heller, tror även att blåbärsblommorna frös, vår speriahäck frös  . Så här såg det ut     Annars har det flytit på mest, har fått hoppa in och jobba åt Stockholm på X2000 men det var bara kul, trodde det var slut med det nu. Igår var min kära make och jag på Ramundermarken i Söderköping, mysigt att bara strosa omkring i det fina vädret   Tulpanerna hade nästan blommat över

  Och mycket folk var det

  Men vi gjorden en del fynd eller fynd och fynd min man köpte

  2 par för 100:- det var ett bra pris tyckte jag. Sen köpte jag några såna här

  korkar till flaskor, bra till vin ex. och sen köpte jag något jätte häftigt i små påsar

  Dom lägger man i en skål, sen fyller man på med vatten och efter ca 6 tim blir dom så här

  Och man anväder dem istället för jord till inneväxter, så man behöver inte vattna på ca 3 veckor, så nu har jag planterat en växt och se om det går och stämmer häftigt var det iaf,och det fanns i massor av färger så man ska använda genomskinliga krukor det blir asfränt   . Jag köpte även 2 liter jordgubbar som vi åt med glass på kvällen

   Vi började lite med altanen också, tog bort några plattor, vi ska höja så man går direkt ut på ett däck. Tove upplyste oss om att vi har 2 veckor på oss, för hon vill att det ska vara klart till hennes konfirmation, och jag håller med henne det vore trevligt.  . Nä nu ska jag ta en kopp java och sen ska jag duscha för att bege mej till Norrköping och jobba som staionsvärd.  

Ovido - Quiz & Flashcards