Alla inlägg under januari 2016

Av Eva Gustavsson - 31 januari 2016 14:19

Redan in en bit på 2016 herregud det är inte klokt, när man var liten tyckte man att det gick så sakta men nu vill man bromsa. Om jag tittar tillbaks på 2015 så tycker jag nog att det var ett bra år, Rut fick valpar 4 st 3 i livet, Asta kom till oss, molly fick sin kull så nu är hon bara vår. Vi var på konserter AC/DC , Metallica och Brolle , vi var i Kalmar med svärföräldrar och såg uteteater Nora fick följa med grannarna till Italien, vi var på gran canaria med samma grannar i dec , vi har städat med RIF på Bråvalla varit på Noras fotbolls matcher. Jag tycker nog att vi hann med en hel del, jag fyllde ju 50 med men det firade jag inte dock fick jag en underbar liten resa av min familj vi åkte till Varberg och bodde på gästis och avlutade med Ullared. Julen, fick ledigt julafton men var jätte sjuk men vi åkte endå till svärföräldrarna och juldagen var dom hos oss då Tove jobbade jul. K grannen fyllde också 50 men han hade fest och maskerad, kul .
Robba sålde sin gård och tog körkort men kom inte in på ngn utbildning så jag vet inte vad han tänkt göra. Tove har förlovat sig, flyttat och sköter skolan samt att hon jobbar på ledig tid på det sommarjobb hon fick i somras och som hon kommer jobba på i sommar med är så glad för hennes skull att det har ordnat upp sig att hon fick glädjen tillbaks och tog sin utbildning på allvar. Så lilla Nora som inte är liten längre fyller 14 år är mitt uppe i sina hormon svängar, skolan tycker jag går jätte bra för henne, hon har sin fotboll som hon vill satsa på och ridningen lägger hon av med nu för ett tag.
Toves kyra bor hos oss när Tove är i skolan då hon blir ensam så länge, det gör inget hon är världens gulligaste, hon var lite nere ett tag men nu gisses vad hon leker med Rut och Asta ibland vill molly vara med men oftast är hon med Nora .
2016
Förväntar mej ett lika bra år som 2015 ha ha
Iaf så ska vi på onsdag åka med Ringarums busstrafik till Jokkmokk och besöka marknaden, ishotellet m.m Det ska bli jätte kul ser verkligen ifram mot det vi ska åka med R och A . Det ska bli så trevligt. Sen kommer vi spara vår sem inte all med en hel del då vi planerar att åka till Thailand 2017. Men en del ska vi väl hinna med innan dess, vi har en resa till Ullared att planera med ett par vänner vi ska hyra en stuga och åka fre- sön. Och bio finns ett par filmer som ska ses på bio bl.a Tarzan , Djungelboken och world of Warcraft
Sen får vi se, skulle vilja åka till Örebro och till badhuset där.
Jag ska ha en viltspår kurs för chihuahua i vår det ska bli jätte skoj. Och molly hoppas vi på att hon ska ut med Nora och tävla lite agility, jag ska väl ställa ut Asta med hur nu det ska gå ha ha har inte tränat nått.
Nu är jag snart framme i Gävle jobbar idag så då ska jag fixa lite med att ropa i tåget och syna av nu ska jag inte skriva att jag ska blogga mer för det verkar inte hända ha ha så jag skriver på återseende när det nu blir ha ha .

Toves fina kyra

Mix fick somna in 15 år gammal blev hon saknad och älskad in i det sista

Så ser det ut när vi ska sova

Maskerad 50 års fest jag som ghost pirat

Ovido - Quiz & Flashcards