Alla inlägg under april 2012

Av Eva Gustavsson - 25 april 2012 20:00

Snart maj, och vädret är så himla trist det är kallt och regn/snö usch jag vill ha sol och värme nu. Men vi har något att längta till iaf Turkiet bokat i augusti i två hela sköna veckor, helt underbart.

T har skärpt sig lite går i skolan då och då nu kämpar hon på alla rester hon har. Hon har även fixat sommarjobb på macken det är ju alltid nått. Hoppas hon förstår att det är för hennes egen skull hon går i skolan.

N har fått en dålig attityd både hemma och i skolan hoppas att det går över. R har sökt till universitet.

Har ganska mycket inbokat.

Student

Fester

Syrran kommer hem i sommar

Helg i Kalmar

Döma sm-viltspår

turkiet

Varberg/Ullared

sälen

Det får mej glad  


Har varit i Varberg med Elli det var jätte mysigt så nu har jag gett det till Jocke så vi ska åka i sep.


 

Varbergs kallbadshus, vi var bara utanför


 

Varbergs Fästning

 

Elli och jag satt en stund i solen vid kallbadhuset riktigt skönt

 Vi hade en underbar resa som avslutades i Ullared med shopping.


Annars jobbar jag och jobbar.


Det här är ett lokstall som är tomt och inte används längre tänk att göra om det till ett disco så jäkla häftigt med olika vågningar i tornen med sittplatser så såg man ner på dansgolvet min fantasi är det inget fel på hi hi

    

Av Eva Gustavsson - 1 april 2012 11:15

Jo jag vet inte om det är ngn Efit dag direkt men tänkte att jag måste ju göra en idag hi hi så dagen börjar med att jag sätter mej i bilen

 


Och efter ca 1 timma är jag framme vid mitt mål jobbet alltså :-)

 


Dagen till ära så provar jag mina nya arbetskor från rockport super sköna verkar dom hoppas jag inte får skav.

 


Har loggat in och fixat med att ta ut tidtabeller, handdator, skrivare, fyllt på kaffetermos  så nu tar vi hissen ner

 


Där står mitt tåg och väntar på mej det gråa   

    


Det var jätte mycket resande denna söndag så den här bilden är från vårt första stopp efter Norrköping vi har alltså kommit till Södertälje och dit var jätte tidiga så här fick vi stå i flera minuter innan vi fick åka.

 


Sen mellan uppsala och tierp satt jag en stund

 


När vi började närma oss tierp var det snöstorm

 


Och väl framme till vår slutstaion Gävle vräkte snön ner

 


Efter mat i magen och lite vila var det dax att vända tillbaks

 

Många resande till Arlanda mycket bagage på tåget.

 


Vi svichar igenom landskapet

 



Solen håller på att gå ner vi börjar närma oss stockholm

 

Sen när vi kom till Stockholm kom min Eftit av sig då det hade hänt en olycka, en människa hade bestämt att ta sitt liv och hoppat ut framför ett tåg på stockholm södra, och det drabbar ju all tågtrafik så vi fick vänta i stockholm ca en 1 timma innan vi kunde åka, och sen blev det mycket utrop i tåget, kolla om ngn hade anslutningar och prata med resenärer. Lite strul i södertälje men sen kunde vi rulla på ner mot Linköping igen och mot slutet hann jag med lite wordfued

 

så det får avslutat min efit dag. Vill ni läsa om Efit gör ni det här

http://ettfotoitimmen.se

 

Hoppas jag gör det snart igen för det är kul, men det är ju det där med minnet att komma ihåg   

Ovido - Quiz & Flashcards