Alla inlägg under oktober 2013

Av Eva Gustavsson - 23 oktober 2013 11:56

Herregud vad tiden går snart nov   hoppas på mycket snö för att jag älskar snö   . Mkt har hänt, syrran har flyttat hem för gått hoppas jag, iaf så har hon fått jobb så vi har Dina när hon jobbar kvällar och helger. Rut har börjat och löpt så hon är hos Marie åkte dit med henne i början på löpet för att vi skulle vara säkra på att vi inte missar när hon är mottaglig som vi gjorde förra löpet, hoppas på valpar    har lovat en valp till Tove, och så ev blir det en till svärmor vi får väl se om det blir några alls först. Snart är det höstlov, då ska vi åka till Karlstad och hälsa på sonen vi hade tänkt åka på tisdagen men han har tentor så han ville att vi skulle åka i slutet på veckan. Och så blir det ett besök på kolmården de har hallowen tema   vi var där förra året riktigt häftigt så dit har vi bestämt att vi ska åka till på torrsdagen med syrra, tisdagen tänkte jag att vi skulle åka och hälsa på sussie, ska kolla om hon är hemma då först, sen ska vi åka till badhuset, ev busfabriken jag har lovat att ha Dina den veckan när syrra jobbar så jag tänkte hitta på lite saker, då de tar med Nora på så mkt.


Med mej går det så där, jag går upp och jag går ner står still hm och jag har svårt med fett men tyvärr så kan jag äta godis och sötsuget har satt klorna i mej    men jag kämpar och försöker motionera på mitt löpband så ofta jag kan.

Hoppas ju snart på 2 siffrigt har ju inte långt dit, men det får ta tid jag måste tänka på det och det är ju bra för kroppen om det inte går för fort.

Så har min bästa frisör sålt och flyttat    jäkla skit och fort gick det, så i morgon ska jag prova en ny i gävle får se om jag blir nöjd, men det priset george hade kommer jag aldrig få igen.

 

Så här tidigt blir det inte i morgon men runt 5 då jag ska åka till Gävle T&R .  Det är många tidiga mornar på mitt 6 v schema ska bli intressant med nya scheman inför tidtabellskiftet ska välja med omsorg men det är inte säkert jag får det jag vill iaf sen. Då det har att göra med turordningar .

 

När vi åker till Västerås/Sala så har SJ lånat in en regina som har pentry och ett riktigt tågvärdsplats    så jag hade det tåget en tidig morgon, och då hade ngn vänlig själ fixat så det fanns kaffe så jag bryggde kaffe och bjöd alla pendlare på kaffe vilket var mkt uppskattat den morgonen   .


 

Det är vackert nu i sverige med alla höstfärger.


 

I fredags när jag åkte hem var månen så häftig men när man tar kort så ser den så liten ut.

   

I lördags var hos våra trevliga grannar och blev bjudna på tacos    alltid lika trevligt att komma dit och umgås tyvärr kan vi aldrig bjuda hit dem då de är djurallergiska och ägg och så jobbar Kenta på göteborgs färjerna och han jobbar de helger jag är ledig men nu hade han ett break så vi hoppas på att han kommer in i samma helger som jag har.

 

 

Vi trivs mkt bra i deras sällskap och även barnen gör det här fixar Nora med selmas hår och Nemo är i bakgrunden Felicia sitter på en stol så hon kom inte med.


Den 30 nov ska vi åka till köpenhamn med mina föräldrar med tjust tågförening de ordnar en tågresa med inträde till tivoli och tåg direkt till köpenhamn ska bli mkt trevligt att gå på julmarknad.


Idag är det oktobermarknad i Valdemarsvik men det regnar så mkt att vi kanske skiter i det vi får se när Nora kommer hem, och sen är det stallet ikväll.




Av Eva Gustavsson - 13 oktober 2013 09:17

Sista utropet sen slutar jag för idag

Av Eva Gustavsson - 7 oktober 2013 13:51

Det rullar på skulle vilja att vikt nedgången gick fortare men hitills -22 kg iaf står still ena veckan och sen blir det nedgång veckan efter mysko men kroppen anpassar sig väl.

Som sagt en hel del kilon kvar, har investerat i ett löpband som jag ska ha som komplement till mina promenader så idag blir det att inviga bandet då jag kommer hem sent och det är mörkt.

Igår följde Nora med på min promenad trevligt. Det var sjukt skönt ute +15 och jag har satt larm på telefon så jag kommer ihåg att äta för det är lite si och så med det. I lördags hade vi syrra med familj på middag, jag städade och lagade 3 rätters tror det var uppskattat vi hade mkt trevligt dina sov över hos oss och det gick jätte bra, bra för syrran ska börja jobba så då är det bra för hon kan vara hos oss när syrra jobbar.

Fina molly som älskar våra promenader.

Å mina fina Rut som också älskar våra promenader.

Idag häckar jag i Västerås i 4 timmar och jag glömde plånboken hemma ha ha så det blev billigt.

Ska försöka blogga oftare för igentligen har jag massor att skriva men det är lusten som sviker.

Jocke fick operera bort en led till så han har haft gips nu i 2 veckor och inte fått göra ngt alls idag har han varit och tagit bort det så nu äntligen får han göra lite igen, hoppas att han kan börja jobba snart.

Ovido - Quiz & Flashcards