Alla inlägg under januari 2017

Av Eva Gustavsson - 4 januari 2017 08:34

Tänk va redan 2017
2016 var ett riktigt skitår min kära svärmor flyttade till himlen hela året har fyllts av sjukdomar och vänner kollegor som lämnat jordelivet.
Året som gott har vi åkt runt och ställt ut molly och Asta med blandade resultat. Nora har även tävlat med molly i agility mycket med inga bra resultat men vi ger oss inte detta år kommer vi bara ställa ut Asta och molly kommer tävla i agility men kanske inte lika mycket som förra året. De har löpt nu hela bunten så jag hade planerat att ta valpar på molly och Asta men jag vill inte ha valpar på vintern jag vill att de ska kunna gå ut . Så jag hoppas på ett löp till senare i år. Dock verkar marknaden för chihuahua valpar vara ganska mättnad , så jag får se om jag bara parar en , det är ju detta förbaskade pussel med att hitta en bra hane också. Det är heltidsjobb inte lätt att kolla .
Tove har flyttat hem också med allt vad det innebär dels att jag är tillbaka på ruta 1 när jag hade en stor förhoppning av att våra barn skulle flytta, dels vill jag ha ett rum för allt mitt pyssel, och att vi skulle göra om övervåningen till tv rum men alla barn bor hemma och lär göra ett tag till tyvärr Tove tar studenten i vår och robba har 1 år kvar på sin utbildning skönt iaf att han äntligen kom in på en utbildning och blir något han läser till elkrafts ingenjör . Och Tove blir lastbilschaufför när hon går ut hon har bara släpet kvar nu. Och med att Tove flyttade hem igen så kom även hennes hund med suck så nu har vi 3 stora och 4 små. Så det här med valpar kanske inte blir ngt inte särskilt kul om man sitter med ett gäng valpar som man inte får sålda. När vi redan har huset fullt.
Det som vi ser fram emot nu min älsklig och jag är iaf vår Thailand resa som närmar sig vi åker den 13 jan. Det ska bli riktigt skönt. Idag jobbar jag sista dagen och börjar inte föraren den 31 jan igen men jag har sagt att jag kan jobba till den 12 om dom behöver så vi får väl se hur det blir, annars är det ganska skönt att vara ledig.
Och igår/natt kom snön vi har inte haft någon snö hittills och nu kan det lika gärna kvitta faktiskt. Det ska bli riktigt kallt också. I helgen så ska vi ner till R och A och prata ihop oss lite inför resan de ska också med, sen ska vi nog till svärfar och hjälpa honom med tack kort för begravningen och titta på gravsten ?. Annars ska jag plocka ner julen och slänga ut gran, börja packa lite iaf kolla på vad jag ska ta med mej.
Jag hoppas verkligen på att 2017 blir ett bättre år än 2016
Vi har lite att se fram emot som vår stundade resa Noras konfirmation och toves student .


Men iaf slutar nu, och skriver som alltid att jag ska bli bättre att skriva blogg ha ha vi får väl se hur det går.

Ovido - Quiz & Flashcards