Alla inlägg under januari 2012

Av Eva Gustavsson - 29 januari 2012 12:08

Har flyttat in till oss, det var väl ingen som trodde att jag skulle skaffa mej en chihuahua   inte jag heller, men har förälskat mej i de långhåriga, de korthåriga tycker jag är ganska fula, tycker ögonen sticker ut. Men iaf så har jag kollat ganska mycket annonser de senaste åren, men de är ju så fasligt dyra. Men jag ville ha en renrasig men inte növändigtsvis reggad, så dök annonsen upp som jag har väntat på, blev kär direkt och det roliga av allt var att jag hade sett anonsen på fredags kvällen,och mailat. På lördagen jobbade jag, och på tåget sitter en tjej med en lite chihuahua i knät som visar sig vara ett kullsyskon cooper, men hur söt var inte han, hon bodde i stavanger och hade hämtat honom precis och var på väg hem. Så då ringde jag Susanne hon meddelade mej att hon hade bara en tik kvar, och jag fick gärna komma och titta, då bestämde vi att hon skulle komma ner till station och ha valpen med sig på måndag.  På måndagens kvällen träffar jag lilla rut för första gången och henne ville jag ha betalade handpenning och på onsdag skulle hon följa med hem  . Kom hem med lilla Rut som vi kallar henne och mötet med de andra blev så här

   

Oj vad dom var läskiga så då kröp hon in mellan Toves ben lilla Rut.  Men måste säga att hon anpassade sig väldigt snabbt bland hundar och katter.

 

Hon är väldigt poppis hos Nora och Tove, hon får sova hos Tove dels för att det är ganska kallt i vårt sovrum, och sen för att de andra hundarna sover hos oss.

   


Det är min lilla promenad kompis jag ville ha en hund som man kan ha lös utan att vara nervös att den ska sticka och jaga, den är liten, äter lite skiter lite lätt att ta med helt perfekt   . Hon kommer nog flanera lite i min blogg. Nä nu ska jag börja med maten, för ikväll ska vi på Bio mannen och jag och se mission 4.

Av Eva Gustavsson - 23 januari 2012 20:17

Nu har tagit ett kort i timmen hua det var inte lätt. Vill ni prova själva så gå in på denna länk.

http://ettfotoitimmen.se/

Här börjar min dag packar matlådor . Kl är 03.41

 


Har startat upp bilen för att åka till Linköping  04.00

 

En bonusbild det var mörkt och det kom en del snö i natt

 


Kommit till jobbet, loggar in i handdatorn 05.00

 


Ute på plattformen innan vi ska avgå mot Gävle  06-00

 

Läser tidningen efter att jag har viserat biljetter 07.00

 

Kaffe och kollar spårinformation inför södertälje så jag kan ropa ut vilka spår tågen går från.  08.00


Efter uppsala är det raka spåret mot gävle inga mer stopp. 09.00

   

Äntligen i Gävle det snöar 10.00

 

Kommit till basen i Gävle ska vila mej har 3 timmar rast här. 11.00

 

Dax för lunch  12.00

   

Går en sväng i Gävle  12.30

 


Är utanför stationshuset 13.00

 

En svart labbe tar farväl av sin matte som ska åka bort Roxy hette han  13.12

 


Kaffe och en pytte semla gott var det 14.00

En suddig bild från Arlanda    14.10

 


Stockholm Central dock en alldeles för vanlig bild av våra medmänniskor som letar burkar 14.51

 

Blev kissnödig av allt kaffe 16.00

 

I Linköping var jag och mötte upp Susanne och betalade handpenning på Rut som ska komma hem till oss på onsdag.17.00

 


Ett snabbt stopp på Willys och handla lite 18.00

 


Lagat mat 19.00


 


Avslutar med lite TV 20.00

 


Detta var min Efit dag   

Av Eva Gustavsson - 16 januari 2012 11:18

Det ska vara vinter, snö och kallt men det är runt nollan regnar och är allmänt     tråkigt väder, det blir skitigt. Inte kul när man har hundar. Annars har jag varit ledig i helgen, jag har städat bort julen, och igår kväll var vi på bio min kära make och jag och såg Hamilton,  den var sådär ganska seg, ingen film man ska se på bio utan hemma i soffan på Tv då kan den nog vara godkänd. Jag är ledig även idag skönt, har varit på Hud och solat mina eksem, på fredag är det sista gången, då har jag varit där 25 ggr. Måste säga att dom är mycket mycket bättre men inte helt borta. Men vad kan man begära med det jobbet jag har, mkt stress så lär jag ha tillbaks dom snart, men ska smörja och vara duktig. Jag tvättar lite idag med, ska laga mat sen, och skjutsa Nora till stallet. Jag är arga hysteriska ledsna     tonårs mamman just nu. Det är jätte jobbigt, har kommit till det stadiet, att jag svarar med samma ord jag får höra. Suck men jag orkar inte mer.

Min viktnedgång har vänt och går uppåt istället för ner, jag vet varför,   dels har det blivit en hel del " unna oss" och sen att jag inte kan röra på mig, har så jävla ont i foten, igår gick vi en långpromenad då jag tyckte att foten var ganska okej, men idag kan jag knappt gå på den så den var inte okej att gå så långt, jag är så less på allting just nu, har tappat livsgnistan, gråter ganska ofta, oroar mig sjuk för Tove.

Jag vill ju bara att hon ska förstå hur viktig skolan är. Alla säger hon kan gå hur långt som helst, men det kan man inte om man inte går i skolan. Jag fortsätter vara      hoppas när hon blir äldre att hon förstår.

Ska nog titta lite på

 

En serie helt i min smak, den är så jäkla bra. Har tänkt länge på vad jag vill ha för tatuering, men vet nu, men det är svårt att hitta en bra bild. Har fastnat för denna, så vi får väl se när det blir av och om det blir av.

 

Av Eva Gustavsson - 6 januari 2012 20:35

över att jag inte kan låta bli vissa saker   och att jag inte kan gå har ju så ont i min fot. Och alla som skriver att dom ska träna, jag med vill träna och gå ner i vikt inte upp. Jobbar, lagar mat, sover, jobbar runt å runt usch  

Ovido - Quiz & Flashcards