Alla inlägg under september 2014

Av Eva Gustavsson - 16 september 2014 10:12

Ligger i soffan och latar mej, eller rättare sagt läker mej. Sommaren försvann fort vi har haft semester vi var i Turkiet i 2 veckor denna gång i alanya så underbart, vi var på stranden varje dag, mina eksem blev så bra. Tyvärr är de tillbaks nu men det visste jag. Nora hon har nog haft sin bästa sommar först var hon på stadium sport camp en vecka, sen fyllde hon år och så drog vi till Turkiet och så har hon fått följa med grannen till Stockholm och gå på gröna Lund . Så hon kan inte klaga.
Jag blev erbjuden att bli 58 på jobbet det innebär att man får mer ansvar på tågen och får åka på loktåg. Vilket jag tackade jag till såklart, en veckas utbildning vilket var korvstoppning på fredag eftermiddagen fick jag skit ont i magen vilket jag kunde inte sitta, ligga eller stå, jag tog 2 värktabletter så när vi satt på tåget hem så släppte det vilket var jätte skönt.

På lördagen så,åkte vi till Söderköping och gick på gästabud såg på tornerspelen och även ljusshow vilket var jätte trevligt. På natten så fick jag ont igen men ännu värr än vad jag hade haft i fredags så jag ringde 1177 som sa att jag nog hade ett gall anfall sa att jag skulle ta värktabletter och avvakta vilket jag gjorde men spydde upp dem, jag satt i soffan gick omkring hela natten på morgonen väckte jag Tove som fick skjutsa mej till akuten, efter lång väntan där blev jag inlagd för en mycket infekterad galla, som skulle operas bort. Jag fick ligga på avd 11 och vara redo på op, men blev inte op förrens på tisdag kväll då var jag så sjuk att jag inte visste knappt vad jag hette, feber och gula ögonvitor usch, men iaf blev op de kunde inte göra ngn titthål op så dom skar upp mej. Hade fruktansvärt ont efter men fick även kalcium brist så lördagen blev jag hemskickad på onsdagen var jag tillbaks på akuten hade feber och såret var lite rött och ömt samt hårt. Efter många timmar väntan kom läkaren till mej tog bort stygnen och tryckte lite runt såret det hände inget så han sa det är nog bar lite irriterat av stygnen, så tryckte han lite till och då stod det som en fontän han blev helt översköljd av var fy satan vad mycket det var. Då blev han lite chockad och sa att det var bra att jag kom in, då var dom helt plötsligt 2 som tryckte och torkade, så fick jag 2 pencellin sprutor i häcken och fick åka hem, fick en tid på kirurgen på fredag. Så i fredags var jag där då tryckte dom ut mer var satte ett drän och tillbaks på måndag så igår var jag där igen nu ser det bättre ut nytt drän och tillbaks på torsdag då ska jag nog slippa drän och att det ska få läka, vill börja jobba och ut och öva så jag kan bli 58, är sjukskriven till den 23 sen ska jag nog vara på tågen igen. Fy fasen vilken resa, de har förklarat för mej att gallan var rutten och när dom tar ut den så blir det oftast att det blir bakterier kvar då får man infektion .
Nu ska jag hämta mej en kopp kaffe och fundera på vad jag ska jag göra, orkar inte så mycket men jag känner att jag behöver göra ngt innan jag blir tokig

Ovido - Quiz & Flashcards