Alla inlägg under september 2011

Av Eva Gustavsson - 30 september 2011 08:42

Fredag, men jobbhelg för mej har bra turer så det gör inte så mkt. Idag ska vi hämta våran nya bil det ska bli så kul   så nu lämnar vi volvo och går över till     Hundai i40 ska bli underbart att åka i en sprilans ny bil   .

Vi har plockat massor av svamp, så det räcker och bli över. Det är inte klokt vad svamp det finns.

  Gott att ha i vinter  .  


Annars är jag inne i en svacka just nu, det går inget vidare med viktnedgången vet inte vad jag ska göra för att det ska gå lite fortare, men jag kämpar på fast ibland är det inte klokt vad godissugen jag är. Nu har vi haft ett underbart väder med varma vindar upp mot + 25 helt underbart, det skulle även bli det idag. Då längtar man tillbaks till

  bad, semester och så min kära syster som var hemma hela sommaren

  Även våra grillfester och allt annat trevligt vi gjorde i somras.

 

Men nu får man se fram emot vintern och vår minisemester v51 då vi ska till sälen   .


Vår tokiga pås katt kan inte låta bli någon påse han är så himla söt     På hästfronten har det inte hänt så mycket, vi letar vidare

 


Jag saknar mina tokiga, snälla, underbara kollegor i sundsvall tänker på dem, då vi inte vet hur det blir om dom blir övertaliga där och uppsagda usch så ovisst det är nu, kan bli även så hos oss , jag vill inte ens tänka tanken. Men jag träffar dom ibland iaf på cst eller vinkar och kramar i gävle   


 


Av Eva Gustavsson - 21 september 2011 08:53

Länge sen, men bättre sent än aldrig heter det  . Nu tror jag att det har vänt för för älskade dotter  , Hon har ju börjat på Waldorf i Söderköping, jag trodde att hon skulle gå om 8:an, men dom tyckte att hon skulle gå i 9:an så det gör hon och hon älskar skolan, Hitills har det gått så himla bra. Har fått detta av hennes klassföreståndare " Tänkte bara skriva några rader om Toves första veckor. Hon smälter in mycket bra i klassen och är en social talang som "för ihop" eleverna på ett mycket positivt sätt. Hon arbetar också bra under lektionerna och är aktiv och engagerad." Hon verkar trivas och vi är glada att hon börjat här! . Det är som bomull för själen och gläder oss så himla mycket. Tove klarade sitt moppekort med glans, så hon har en crossmoppe som hon åker runt på, ha ha hon är inte som alla andra, Hon har varit i Norge med skolan en vecka och varit på galdöpiggen hon har tagit jätte fina bilder.

  Jag hade gärna följt med på den resan, men det fick jag inte.

  Dom kunde gå upp på galdöpiggen det tog 8 timmar att gå upp och det hade inte varit så fint väder sen 1995

    Dom har ävet varit nere i en kristallgrotta som dom krypit ner i 200 meter under marken. Det hade nog jag inte gjort usch.  Men Tove sa att det var jätte fint där inne.

   Igår var vi och tittade på en häst, det är ett varmblod en gammal travare, men en jätte snäll häst och trevlig, ridbar så Tove var ute med ägaren och red en sväng. Så vi får väl se hur det blir, vi måste diskutera i familjen, men hon var så himla snäll så även Nora skulle kunna rida på henne, det är ju det som är meningen att båda ska kunna rida, fast det blir Tove som har huvudansvaret.

Nora hon har ju börjat 3:an nu inte klokt vad åren går. Nu har vi gjort så att hon inte är så mycket på frita, då hon hatar att vara där. Så på morgonen fixar hon och donar själv det är oftast hon som går hemmifrån sist så då låser hon och tar ut hundarna till hundgården och hon fixar det jätte bra   Och på eftermiddagen är hon en stund på frita om inte jag är hemma. Men hon cyklar hem kl 16, och då är hon inte ensam så länge för Tove kommer hem vid 16 också. Min tanke är att hon kanske kan sluta på frita till våren om detta funkar.

 

Sonen han har ju fyllt 18, och kämpar med sitt körkort tyvärr blir det inte mycket träning hemma då jag jobbar så olika, men ibland får vi till det och det går bättre och bättre. Han går ju sista ring nu, och har siktet inställt på att bli marinbiolog. Så han ska väl söka sig till Göteborg i första hand, men utbildningen finns i Malmö och Umeå också.


Nu ser vi fram emot helgen jag är ledig fredag till måndag hur härligt är inte det   4 dagar tjohooo. På fredag ska jag på möte med Noras lärare på morgonen, hon pratar med alla föräldrar inför terminstart, men det har inte passat förrens nu, och så fyller min pappa år, lördag blir det ev Ullared då Nora har växt ur sina kläder.

Jocke och jag äter ju LCHF, jag sen 1 juni och har hitills gått ner 14 kg och jag tror att jag inte har mått så här bra någonsin. Man blir mätt och äter underbar mat.

På tal om mat ska jag gå och äta frukost nu, och ute regnar det sen ska jag åka till jobbet    och en tur mot gävle väntar   


 

Ovido - Quiz & Flashcards